'Hagenaars moet vaste bezoekers van De Julianabaan worden'

27 January 2021, 10:59 uur
Den Haag & Regio
mainImage
PR De Julianabaan
Arjen Elderson (links) en zijn voorganger Jos Zuijdwijk in juli toen hij middenin in Corona-tijd het stokje van het voorzitterschap overnam. Dit dwong bij veel leden, inwoners en andere betrokkenen veel rspect af.

In juli vorig jaar is het voorzitterschap van de ‘De Julianabaan’ overgedragen van Jos Zuijdwijk aan Arjen Elderson, die met veel energie aan de slag ging voor de zestig tellende leden winkeliersvereniging. Na ruim een half jaar voorzitterschap maakt hij een tussenbalans op.

Arjen Elderson is ambitieus, hij wil ook dat Hagenaars vaste bezoekers van het nabije gelegen winkelgebied worden. De Julianabaan ligt tenslotte op slechts een paar kilometer van het Bezuidenhout en Mariahoeve. De Julianabaan is volgens hem dan ook veel meer dan alleen een boodschappencentrum om even snel je dagelijkse slag te slaan. 

Geen spijt van de beslissing om zo’n tijdrovende functie op je te nemen?

“Ondanks dat het inderdaad tijd kost, heb ik er geen seconde spijt van. Ik heb een goed en voortvarend bestuur om heen. Met elkaar en met de leden bundelen we de krachten om ‘De Julianabaan’ op een positieve wijze te positioneren”.

Er is een aantal mooie dingen ontstaan?

“Zeker weten, dan doel ik onder meer op de App en de webshop. Zeker in Corona-tijd werkt dit uiterst effectief en hebben ondernemers hier baat bij. Ook onze gelijknamige Facebook-pagina doet het goed. De artikelen hierop worden prima bekeken en het aantal volgers stijgt. We hebben daarnaast ook opnames met een drone gemaakt en zodoende bedrijven zichtbaar gemaakt. Kortom, allemaal zaken waar we voor onze leden echt iets aan hebben. Er is een zogenaamd ‘Digitaal Dak’ ontstaan waaronder we de bedrijven op de Julianabaan zichtbaar maken”.

Wat is de meerwaarde van de Julianabaan?

“De Julianabaan is veel meer dan alleen een boodschappen-centrum zoals het door veel bezoekers wordt beschouwd. Er is een groot aantal speciaalzaken en dienstverlenende bedrijven die er voor zorgen dat er sprake is van een aantrekkelijk winkelcentrum. De Hagenaars moeten daarom ook vaste bezoekers van ons gebied worden". 

Toen was daar in maart vorig jaar opeens de eerste Corona-golf in combinatie met in de daaropvolgende maanden allerlei lockdown(s)….

“Een bizarre ervaring. Ook voor de ondernemers en winkelmanagers uit ons gebied. Sommigen hebben het door al die lockdowns heel moeilijk. We ondersteunen waar we kunnen. Daarbij houden we vooral de moed er in. Juist in deze tijden is het belangrijk om de krachten te bundelen”.

Hoe is de toekomstverwachting van De Julianabaan?

“Die zit er goed uit. Ondanks de Corona-periode. Zo zijn er nieuwbouwplannen. Dit zal het gebied een positieve impuls geven. Voor ons als winkeliersvereniging ligt er de uitdaging om het aantal bezoekers te verhogen. Hier zit weliswaar een stijgende lijn in, maar mensen moeten meer gaan shoppen dan alleen snel die boodschap willen doen. Op allerlei manieren wordt ons winkelgebied daarom ook zichtbaar gemaakt”. 

 

 


Door: Bart Bakker